viernes, 2 de marzo de 2012

PARTICIPACIONS PREFERENTS: LES PRIORITATS HAN DE SER LA CLIENTELA I LA PLANTILLA

Des de COMFIA-CCOO exigim que s'adoptin mesures urgents per garantir seguretat i suport a les plantilles i, a més, solucions ràpides per als clients afectats que permetin recuperar la reputació del sector, sense perjudici de depurar responsabilitats de gestors i supervisors.

01-03-2012 -
Noticias
SECTORS FINANCERS
PARTICIPACIONS PREFERENTS: LES PRIORITATS HAN DE SER LA CLIENTELA I LA PLANTILLA
Des de COMFIA-CCOO exigim que s'adoptin mesures urgents per garantir seguretat i suport a les plantilles i, a més, solucions ràpides per als clients afectats que permetin recuperar la reputació del sector, sense perjudici de depurar responsabilitats de gestors i supervisors.

01-03-2012 -
La imatge pública del sector financer espanyol segueix deteriorant-se. A la incapacitat demostrada pels supervisors i per les cúpules de les entitats per propiciar mesures que permetin la circulació del crèdit a famílies i empreses, s'ha vingut a sumar ara el que ja és perillosament conegut entre una part important de l'opinió pública com el “corralito” espanyol: les participacions preferents.

No es pot oblidar la responsabilitat d'aquests mateixos supervisors i gestors en la bombolla immobiliària identificada com una de les principals causes de la crisi, la falta de legitimitat que els mateixos han acumulat amb una política de retribucions de directius i consellers que en més d'un cas ha superat el socialment repugnant i els plantejaments de reducció de plantilles i destrucció d'ocupació, cada cop en més entitats.

La situació és sobradament coneguda: transmetent a les seves plantilles objectius de comercialització sota la premissa que era un producte fiable per oferir-ho als clients, una gran part de les entitats financeres d'aquest país han ofert durant anys instruments d'inversió complexos i poc líquids, originalment més apropiats per a inversors qualificats, però que han acabat per ser comercialitzats entre la clientela més tradicional. Durant anys, no obstant això, el producte no ha generat problemes fins que es modifiquen les condicions del mercat secundari i es força a aflorar les minusvalúa, generant una situació que produeix de facto la immobilització de l'estalvi de centenars de milers de famílies. S'ofereix com a alternativa el seu bescanvi en accions i altres actius, en molts casos, amb importants descomptes. I en l'epicentre de tot això, els bancaris i bancàries, particularment directors i directores d'oficines, als que toca el difícil paper de donar explicacions i solucions a la clientela afectada.

Tota aquesta política, passada i present, s'ha executat sense que els organismes supervisors (CNMV i Banc d'Espanya), que tenen l'obligació de regular i controlar el mercat financer a més de prevenir problemes d'aquesta magnitud, hagin sabut complir amb l'obligació que els ciutadans els hi hem encomanat. Ells són els responsables directes, al costat de molts gestors que han apostat per la comercialització massiva d'aquests productes.

Aquesta política socialment irresponsable, executada per uns i consentida per uns altres, està tenint importants conseqüències per a moltes entitats i les seves plantilles:



•La lògica indignació de la ciutadania i de la clientela es dirigeix, bàsicament, contra les plantilles d'aquestes entitats, contra els bancaris i bancàries (els únics que donen la cara davant ells) generant-se situacions de pressió insostenible i d'autèntic risc físic sense que tampoc s'adoptin les mesures exigibles de prevenció i protecció, com ja indiquem en el nostre anterior comunicat.
•Molts clients es senten enganyats, per la qual cosa en no poques entitats existeix el risc cert de presentació de demandes. No és descartable que puguin afectar en major o menor mesura a l'empleat o empleada que va comercialitzar el producte de bona fe, atenent les instruccions rebudes de la seva entitat, en el marc de campanyes comercials agressives i amb intensa pressió d'objectius.
•S'està lesionant greument la credibilitat i confiança de la població en el sector financer espanyol en el seu conjunt, assestant a més un dur cop al model de negoci minorista, basat en la proximitat i la confiança, en pro d'una banca més especulativa centrada en el benefici immediat i que només pensa en l'impacte que té en els balanços a curt termini.
•Fem també una crida general als bancaris i bancàries, particularment als quals exerceixen el seu treball a la xarxa, perquè la pressió comercial i laboral que rebin, per molt intensa que sigui, no els faci deixar en un segon pla la seva pròpia seguretat: cal valorar els objectius a complir abans d'haver d'enfrontar-se a una pèrdua de confiança del client o a problemes laborals més greus.

Març de 2012

Des de COMFIA-CCOO entenem que la problemàtica és de suficient gravetat com per exigir que s'adoptin mesures urgents per a: • Minimitzar l'impacte produït per les modificacions al mercat secundari d'aquests títols, oferint solucions ràpides per als clients afectats.

• Recuperar la confiança de la clientela i la reputació del sector, tornant a posar en valor el negoci minorista.

• Oferir a les plantilles seguretat, protecció i els recursos necessaris per prestar una adequada atenció als seus clients, així com ple suport i cobertura en les possibles demandes que poguessin interposar-se contra l'entitat i que poguessin afectar de qualsevol forma als bancaris i bancàries.

• Depurar responsabilitats de gestors i supervisors responsables de la situació, per acció els uns i per omissió els altres.

Per a qualsevol qüestió relacionada amb aquest o altres temes pots dirigir-te, com sempre, als delegats i delegades de COMFIA-CCOO en la teva empresa.

COMFIAhttp://www.comfia.net/bbva/html/23561.html-CCOO
Font:

No hay comentarios:

Publicar un comentario